5 tendinte care vor marca 2018


Gemalto analizeaza 5 tendinte care vor marca tehnologic anul 2018. Care sunt aceste tendinte si in ce mod vor influenta consumatorul final si clientii din zona de business?

1. Retelele Sociale

Efectuarea platilor prin intermediul aplicatiilor de socializare si a aplicatiilor de mesagerie nu au prins din prima, dar 2018 ar putea fi anul care marcheaza o adoptare masiva a acestora. In China, Alipay si WeChat Pay au fost deja utilizate pe scara larga pentru serviciile de transfer bancar intern, iar vestul pare sa urmeze exemplul.

Mecanismele de plata, cum ar fi Apple Pay, Android Pay si Samsung Pay, precum si o serie de servicii de plati inovatoare peer-to-peer, au castigat treptat increderea consumatorilor, iar lansarile majore in acest domeniu de la Apple si Facebook, datorita simplitatii acestei tehnologii, este probabil sa se raspandeasca rapid.

2. Edge computing

Edge computing va inlocui treptat cloud computing-ul sau va coexista cu acesta, in ansamblul a ceea ce numim IoT (Internet of Things).

Implementarea tehnologiilor de edge computing este valoroasa in cazul in care dispozitivele IoT au conectivitate slaba si nu este eficient sa incarce in mod constant date in cloud. De asemenea, reduce latenta (timpul necesar pentru transmiterea datelor), care poate fi critica pentru luarea deciziilor. Acesta este cazul autoturismelor autonome, de exemplu, unde doar cateva milisecunde la o decizie privind franarea sau nu ar putea face diferenta intre provocarea si evitarea unui accident.

3. Recunoasterea faciala

Decizia Apple de a inlocui autentificarea prin amprenta digitala cu cea prin recunoastere faciala ca metoda de identificare primara pe noul iPhone X este simptomatica in evolutia autentificarii faciale, ca identificator biometric.

Noi aplicatii inovatoare care utilizeaza recunoasterea faciala, cum ar fi tehnologia „Smile to Pay” au fost introduse recent la o sucursala a KFC din China. Este de asteptat sa apara si alte aplicatii, in special in cazul brandurilor de consum care folosesc tehnologia biometrica, dat fiind ca aceasta permite o clasa superioara de servicii personalizate pentru clienti, permitand interpretarea sexului si a varstei pornind de la atributele faciale.

4. Convergenta

Doua dintre cele mai revolutionare tehnologii in evolutie sunt inteligenta artificiala (AI) si blockchain, iar in 2018 am putea asista la convergenta acestora.

Acest lucru ar putea fi deosebit de valoros in economia internetului, de exemplu, si aplicat in tehnologiile financiare, unde AI si blockchain lucreaza impreuna intr-un ecosistem ar putea insemna imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste eficienta si securitatea. De exemplu, multe aplicatiile bancare stocheaza identitati digitale; tehnologia blockchain poate fi utilizata pentru a asigura siguranta necesara, in timp ce AI poate fi implementata pentru a realiza verificarea identitatii.

5. Comenzile vocale

Asistentii vocali nu sunt o noutate – vanzarile la nivel mondial au atins deja zeci de milioane de dolari – insa popularitatea acestora este probabil sa creasca in 2018, dat fiind ca tehnologia isi face loc intr-un numar din ce in ce mai mare de case si gadgeturi destinate consumatorilor.

Cautarea vocala a pionerat pe smartphone-uri si, de atunci, a excelat in principal de dispozitivele personale de asistenta personala, cum ar fi Alexa de la Amazon sau Google Home. Urmatoarea generatie va fi optimizata pentru eCommerce. De exemplu, Google si retailerul gigant Walmart au anuntat in august 2017 un parteneriat prin care clientii vor putea sa isi faca cumparaturile prin intermendiul unor „comenzi vocale” utilizand programul Easy Reorder pus la dispozitie de Walmart prin intermediul Google Assistant.

Google Analytics ComScore este de parere ca pana in 2020, 50% din toate cautarile vor fi bazate pe vorbire (comenzi vocale), iar Forbes sugereaza ca, fata de cautarile de tip text, cele vocale sunt mai orientate pe actiune, indicand sanse mai mari de realizare a achizitiei.

Articolul este preluat din site-ul oficial.

Gemalto
Gemalto

Gemalto este producator de solutii de securitate digitala. Solutiile Gemalto protejeaza si controleaza accesul la date critice prin autentificarea accesului, a tranzactilor si a obiectelor, criptarea datelor si administrarea securizata a criptarii. Cu 14.000 de angajati si o cifra de afaceri de ... Citeşte mai mult »

Vedeti de asemenea

Cautati informatii