Comunicatii Unificate – un mod de lucru


Combinatia de noi instrumente de comunicatii hardware si software a transformat telecomunicatiile simple vocale intr-o solutie comerciala mult mai larga si mai bogata, una care acum include capabilitati video si de partajare a datelor, denumita Unified Communications (UC), chiar daca pe alocuri aceasta denumire poate fi usor defectuoasa.

 

La baza, acesta este un set de instrumente sau procese care ar trebui sa permita oamenilor sa comunice si sa colaboreze, perfect si fara restrictii. Dar, de fapt, definirea lor nu este directa. Exista in principal trei piloni principali ai UC – instrumente de mesagerie si partajare, sisteme traditionale de telefonie si spatii de intalnire, conform lui Bobby Beckmann, CTO la Lifesize. „Sistemele de e-mail si telefonie sunt lasate deoparte si eclipsate de combinatia puternica de chat in timp real folosind sisteme precum Slack si Microsoft Teams si spatii virtuale de intalnire activate de comunicarea video. Aceste doua tehnologii sinergice permit comunicarilor profesionale sa fie mult mai confortabile si mai atragatoare decat un e-mail sau o simpla convorbire telefonica.”

Eficienta organizationala

Rolul principal al solutiilor UC este de a permite unei organizatii sa opereze cat mai eficient posibil. Societatea se schimba rapid si angajatii de astazi se comporta diferit fata de generatiile anterioare. Ei vin la locul de munca cu speranta ca dispozitivele media sociale cu care sunt atat de familiarizati vor fi pe masura asteptarilor. Ei nu mai doresc pur si simplu sa comunice, ci sa interactioneze cu colegii lor intr-o mai mare varietate de moduri.

„Adeseori lucram in echipe. Lucrul la distanta si independent este o practica in crestere, deoarece oamenii se simt acum sustinuti de tehnologia mobila pentru a face alegeri care se potrivesc stilului lor de viata „, spune Lewis. „Noile generatii, care au crescut cu tehnologia la indemana, intra la locul de munca si aduc asteptarile vietii moderne conectate in mod constant in spatiul de lucru. Instrumentele de colaborare permit organizatiilor sa adapteze aceste schimbari si sa se asigure ca pot intotdeauna sa profite de cele mai bune minti si talente pentru orice provocare sau oportunitate, indiferent de locatia lor fizica.”

Companiile trebuie sa echilibreze contributia unei forte de munca distribuite la nivel global, cu o productivitate eficienta a muncii pentru a asigura o productivitate sanatoasa. Ca prim principiu, participantii la intalniri locale si la distanta trebuie sa poata colabora intr-un spatiu de lucru digital ca si cum ar fi alaturi de ei intr-un birou fizic.

Implementarea unei solutii UC

Pentru a implementa corect o solutie care sa permita utilizatorilor sa fie agili, responsabili si eficienti, orice solutie trebuie sa fie disponibila pentru utilizare ori de cate ori utilizatorul este sau intentioneaza sa fie. Ca atare, este vorba mai mult de adaptarea solutiilor care vizeaza persoana, mai degraba decat locul.

„Vedem cu satisfactie castigul pe care aceste solutii il ofera utilizatorului, prin asigurarea constanta a adaptarii instrumentelor tehnologice in jurul strategiei de lucru preferate a unei anumite companii. Aceasta este cheia „, spune Andrew Williams, colaborator in Marea Britanie si Irlanda la Cisco. „Incercam sa intelegem cum va functiona in primul rand personalul unei organizatii; fie ca se afla la sediul principal al companiei, la o cafenea sau la domiciliu si furnizeaza tehnologia corespunzatoare care le permite sa livreze in acel mediu. Este mai putin despre un set standard de instrumente de baza cat un pachet personalizat care sa raspunda nevoilor si preferintelor personale individuale.”
Perspectivele pentru comunitatile AV si IT arata bine, cu oportunitati considerabile de livrare si disponibilitate a serviciilor actuale si mai mult inca pentru tehnologiile viitoare. Adoptarea comunicatiilor bazate pe cloud continua sa creasca si suntem inca intr-un stadiu incipient al ciclului de viata al industriei. „Am pariat pe combinatia dintre chat in timp real si video”, concluzioneaza Beckmann.

„Un factor semnificativ pe termen scurt este 4K, ceea ce duce la interactiuni mai atractive, care se simt mai clare si mai naturale. In plus, inteligenta artificiala, invatarea tip masina si retelele neuronale vor incepe sa fie integrate in solutiile de comunicatii unificate si vor deveni mai mult decat hype. Modificarile incrementale vor extinde experienta de meeting, vor finisa calitatea audio, vor filtra fluxurile video si vor aduna date si informatii interesante despre utilizarea si imbunatatirile.”

Sursa.

LifeSize
LifeSize

LifeSize este prima companie care a dezvoltat si livrat produse de comunicare video de inalta definitie. A fost fondata in 2003 de veterani in industrie, iar in 2007 a primit titlul “Compania anului pentru solutii de videoconferinta” acordat de catre Videoconferencing Insight. Solutiile ... Citeşte mai mult »

Vedeti de asemenea

Cautati informatii